۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۴۲۵۶۵
حجت الاسلام نوروزی در گفت و گو با رسا:

گام دوم با حضور جوانان در مدیریت محقق می شود | بازنشستگان مشاور باشند

گام دوم با حضور جوانان در مدیریت محقق می شود | بازنشستگان مشاور باشند
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس حضور جوانان در صحنه را سبب حل مشکلات دانست و گفت: افراد پیر و ناتوان باید کنار بروند و راه را برای جوانان باز کنند.

حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بر جوانگرایی در بدنه دولت تأکید کرد و گفت: دولت مردان باید نسبت به بکارگیری نیروهای جوان توجه کنند، نه این که یک سری افراد پیرِ فرتوتِ ناتوان بر سر کار بیایند و به بهانه های مختلف تعطیلی ها را افزایش دهند، چرا که توان تلاش شبانه روزی را ندارند، بنابراین باید جوانان بر سر کار بیایند و تعطیلی نشناسند و شبانه روزی کار کرده و مملکت را در مقابل تحریم ها نجات دهند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حضور مسؤولان جوان در صحنه اجرایی کشور تأکید و تصریح کرد: همانطور که در زمان جنگ جوانان جنگ را فرماندهی و پیروز کردند، امروز نیز باید نیروهای جوان، پرکار، فهیم، حرفه ای، غیروابسته به احزاب و ولایی به میدان بیایند و مملکت را نجات دهند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که عدم توجه به بیانیه گام دوم انقلاب چه آسیب هایی را می تواند در پی داشته باشند، افزود: وقتی که عدم توجه گفته می شود، به این معناست که در بسیاری از شهرهای ما ماسک، ژل ضد عفونی کننده و غیره ساخته می شود اما در بازار وجود ندارد چرا که نیروهای امر فشل و ناتوان هستند.

از نیروهای بازنشسته تنها باید به عنوان مشاور استفاده کرد

حجت الاسلام نوروزی اظهار داشت: در شهرستان رباط کریم ما کسانی هستند که لوازم فوق الذکر را تولید می کند اما حتی در این شهرستان هم پیدا نمی شود و این جاست که باید امثال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت که 20 سال است در تهران نشسته و ناتوان است و از این مسائل سر در نمی آورند را مرخص کنند و جوانان باید بر سر کار بیایند و کار کنند.

وی با اشاره به این که باید از نیروهای بازنشسته تنها به عنوان مشاور استفاده کرد، گفت: وقتی که نیروهای جوانی بر سر کار می آیند، نیروهای پیر در مقابل آنها جبهه گرفته و آنها را خرد می کنند و نمی گذارند که اینها کار کنند، بنابراین از نیروهای بالای 55 سال باید به عنوان مشاور استفاه شود و کارهای اجرایی در دست جوانانِ 30 تا50 سال قرار بگیرد چرا که نیروهای کنونی نیروهایی هستند که نمی توانند کار کنند و بایستی صرفاً مشاوره دهند.

لزوم محاکمه مدیران متخلف در اجرایی نشدن طرح برکناری مدیران بازنشسته

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کردیم که بازنشسته ها نباید بر سر کار بیایند اما متأسفانه همچنان بازنشسته ها مشغول به کار هستند؛ در این راستا وزرا و مدیران متخلف در مقابل چنین قانونی باید محاکمه شوند.

وی در خصوص پرهیز از شعار زدگی نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: رییس جمهور باید بداند که اگر آبروی خود، نظام و مقام معظم رهبری را می خواهد، باید بلافاصله این بیانیه را اجرایی کند و امروز باید تلاش و کار کرد.

حجت الاسلام نوروزی اظهار داشت: بنده در زمان جبهه و جنگ، قاضی بیست و یکی دو ساله در قصر شیرین بودم و اکنون هم باید اینگونه باشد و باید از جوانان برجسته و فهیم استفاده شود و افراد ناتوان و بدحال که با انقلاب سر کینه دارند، کنار بروند.

وی در پایان با اشاره به پرهیز از شعارزدگی نسبت به بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب، شعار نبود، بلکه دستور و حکم بود و باید به آن عمل شود./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شروع کار مجلس انقلابی و جهادی یازدهم در گام دوم انقلاب=
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی :
۱۳۹۸/۰۱/۰۱
khamenei.ir
((مراقب این سوءاستفاده‌کن‌ها باید بود. طرف می‌آید بانک ایجاد میکند با استفاده از اجازه‌ی توسعه‌ی بانک‌ها -که یکی از کارهای غلطی که در کشور شد این است که اجازه میدهند همین‌ طور پشت سر هم بانک به وجود بیاید- پولهای مردم را جمع میکنند، بعد شرکتهای صوری درست میکنند، پولهای مردم را به عنوان قرض، وام و تسهیلات بانکی به شرکتهای خودشان میدهند، جیب خودشان را پُر میکنند، از این کارها دارند میکنند، اینها را بایستی مراقبت کرد، از اینها غفلت نباید کرد.))
0
0